H.E.L.L.O

04/05 2016

Hvem er jeg og hvad skal jeg i fremtiden

Lige nu er jeg i en periode i mit liv, hvor jeg skal til at træffe nogen valg og beslutninger. Det kan være meget svært i teenagealderen, at skulle træffe nogen beslutninger som vi skal hænge på og måske endda resten af livet?

Hvad nu hvis jeg ændre mine holdninger om 3 år, og det ikke var den uddannelse jeg brændte for alligevel? Så skal jeg starte forfra på noget nyt?

Jeg vil gerne have en fremtid, som passer til mig og den person jeg er.
Derfor bliver man nødt til at prøve noget forskelligt, tage nogen gode og dumme beslutninger, men i sidste ende skal man begynde, at træffe nogen fornuftige valg.

Jeg vil derfor prøve at stille nogen spørgsmål op og besvare dem, måske det kan hjælpe mig i en bedre retning.

  • Hvem er jeg?
  • Hvad skal jeg med mit liv?
  • Hvilken uddannelse skal jeg tage?
  1. Hvem er jeg? Jeg er en ung pige på 17 år, som hidtil har oplevet mange ting i livet.
    Jeg er droppet ud af forskellige uddannelser, fordi jeg skal have styr på hvem jeg er og hvad jeg står for, før jeg kan sætte mig ind i en uddannelse, og vide hvad jeg vil med mit liv. Så først og fremmest bliver jeg nødt til at få styr på mig selv.
  2. Hvad skal jeg med mit liv? Svaret på dette spørgsmål, kommer ikke ud af det blå. Jeg er ung,og jeg bliver nødt til at prøve nogen forskellige uddannelser for, at finde ud af hvad jeg vil. Jeg ved jo i bund og grund ikke om det er noget for mig, før jeg har prøvet det.
  3. Hvilken uddannelse skal jeg tage? Lige nu studere jeg til erhvervs-assistent på KUU, en toårig uddannelse. Jeg er på mit første år, og har et ret stort fraværsprocent. Motivationen til at komme i skole har ikke rigtig været der, jeg har prioriteret arbejde fremfor min skole, eftersom jeg har sat mig for at tjene penge lige nu og her istedet for at studere, så jeg kan kan tjene større mængder penge i fremtiden. Det er jo egentlig ikke så smart i længden, og det er jeg jeg fuld bevidst om. Men allerede i en ung alder lærte jeg, at arbejde og forsøge mig selv. Jeg er kommet ind på en toårig HF på Herlev gymnasium efter sommerferien. Men om jeg er klar til presset, er jeg lidt i tvivl om. Udfra alle mine tanker, tænker jeg lige nu at det er bedre for mig, at tage det sidste år af min igangværende uddannelse (KUU), så jeg derefter kan komme på arbejdsmarkedet i nogen år, da det er det jeg ønsker og brænder for pt.

En tanke omkring “H.E.L.L.O

Skriv en kommentar